Den här webbplatsen använder funktionella cookies för en optimerad upplevelse. Den här webbplatsen använder också analys- och marknadsföringscookies i statistik- och marknadsföringssyfte. Informationen som samlas in av valda cookies kommer att delas av med våra servicepartners. Genom att samtycka till alla cookies kan vi tillhandahålla dig bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Om du inaktiverar cookies kanske vissa av webbplatsens funktioner inte fungerar till fullo.
Hos oss blir du en del av ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med innovativa produkter och ett starkt varumärke. Här möts du av en familjär kultur som genomsyras av samarbete, öppenhet och en positiv arbetsmiljö. I rollen som Brand Content Creator får du en självständig roll där din röst är viktig och där du förväntas ta ägarskap över både planering och leverans. Vi arbetar med moderna marknadsföringsverktyg och du får utrymme att växa, påverka och forma vår kommunikation med kreativ frihet, tydlighet och nytänkande.
I din roll som Brand Content Creator ingår bland annat:
Planera, producera, publicera och följa upp innehåll i digitala kanaler
Aktivera, utveckla och följa upp samarbeten
Hantera merchandise genom beställning, lager och distribution
Driva marknadsprojekt och kampanjer
Ta fram rapporter, analyser och produktionsplaner
Samverka med produktchefer, säljorganisationen, byråer och interna team
Enklare webbuppdateringar, nyhetsbrev och mejl
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Upplands Väsby, där du blir en del av ett erfaret marknadsteam som har ett nära samarbete med både sälj- och produktavdelning. Rollen är på plats och innebär visst resande i samband med event och mässor, vilket gör att B-körkort är ett krav. Hos oss möts du av en varm, öppen och inkluderande kultur - här väntar cirka 70 kollegor på att få välkomna dig. I din roll kommer du ha många kontaktytor, och goda relationer internt är en viktig nyckel till framgång.
Vi söker dig med både utbildning och erfarenhet inom media, kommunikation och sociala medier. Du är van att skapa innehåll, både bakom och framför kameran, för sociala medier som Instagram, Facebook, Youtube och delvis TikTok. Du som söker har ett intresse för DYI och ett kreativt sätt att uttrycka dig som kommer engagera vår målgrupp. Du är en skicklig skribent med god språkkänsla och vet hur du anpassar ton och stil för att skapa innehåll som inspirerar och väcker engagemang. Vidare har du mycket goda kunskaper i Adobe Creative Cloud (Photoshop, InDesign, Premiere Pro m.fl.) samt förståelse för både SEO och GEO. Som person är du självgående, strukturerad och har en stark känsla för varumärke. För att trivas behöver du vara idérik, operativ, social och trygg i att ta egna initiativ och fatta beslut.
I denna rekrytering samarbetar vi med TNG:s rekryteringskonsult Malin Mitzén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Malin på mejl: malin.mitzen@tng.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!
Sök tjänsten HÄR
I september 2008 etablerades Makita Sverige, och är idag marknadsledande leverantör i Sverige av elverktyg för professionellt bruk, vart fjärde elverktyg som säljs i Sverige är en Makita. På Sverigekontoret i Bredden finns lager, kontor, service och kundtjänst, och vi har även en säljkår runt om i landet. Sammanlagt är vi idag cirka 70 anställda. Den svenska filialen har totalansvaret för varumärket Makita i Sverige. Det är viktigt för oss att Makita håller en hög professionell profil och våra produkter säljs därför enbart till professionella återförsäljare.
Visste du att Makita Sverige...
startades 1915 och var då specialiserade på försäljning och reparation av belysningsarmaturer, elmotorer och transformatorer? Idag är Makita ett globalt varumärke och en innovativ pionjär med mer än 40 dotterbolag världen över, och tillverkar högkvalitativa produkter på sina 10 fabriker i olika delar av världen.
Jag älskar att jobba på Makita för att kreativitet verkligen får blomma här. Det finns en genuin vilja att lyfta varandra och våga tänka nytt. Om du vill skapa med både hjärta och nyfikenhet, då kommer du trivas hos oss.
Gabriella Von Arnold, Din framtida chef
Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång. Om de trivs, mår bra och utvecklas – då mår företaget bra och utvecklas med dem. Vår kultur präglas av vår värderingsgrund som inspirerar till nyfikenhet, samarbete, öppenhet och delaktighet.
Lotta Groth, HR
Käytämme evästeitä tarjotaksemme parhaan mahdollisen kokemuksen verkkosivustoltamme. Jatkamalla sivustomme käyttöä annatte luvan evästeiden käyttöön. Tietosuoja- ja evästeet.